Nu är det klippt...

För första gången på över tre år har jag varit hos frisören. Och det blev inget försiktigt ansande av topparna, utan en rejäl make-over. Har prövat på att ha långt hår flera gånger ända sedan jag gick på högstadiet och ville utmärka mig på nåt sätt. Mitt senaste försök var det som kändes mest lyckat, och därför lät jag det växa till sig längre än vad jag någonsin haft tidigare. Men att behöva vänta i evigheter på att det ska torka efter att man dushat, att stå och reda ut fågelnästet med borste och kam varenda morgon eller att ständigt behöva köpa nytt schampo är inte kul i ecigheter, och nu kände jag att det var dags att förnya sig. Det ska bli roligt att kunna använda hårvax igen :)
Sista bilden... På facebook har jag fått kommentarer om min "sex-appeal". Tycker mest jag ser ut som ett fån som försöker få till en vettig bild genom att ta en fjortisbild i spegeln istället för att knacka på hos grannen och be om hjälp. 
 
En något mer lyckad bild, ett något kortare hår.
 
Sitter hemma vid köksbordet i Dals Rostock, är här på besök tills på fredag. Har ätit lax för första gången på evigheter. Imorgon blir det gäster i huset - far min har gjort det till en tradition att första torsdagen i varje månad är sopptorsdag, då olika grannar och vänner samlas i vårt hus och förtär soppor av olika slag.
 
Att skriva filmtips åt tidningen innebär ju inte bara att tipsa om de rullar som man själv är intresserad av utan att även tipsa om såna filmer som folk vill läsa om. Därför till min kommande spalt i Trollhättan 7 dagar har jag ansträngt mig till det yttersta för att skriva en lockande text om Breaking Dawn Part 2... trots att jag det räcker med att jag tänker på scenen ur trailern där Bella räddar det lilla söta rådjuret från stora stygga puman för att jag ska plantera pannan i handen med en smäll :P Men Månadens film är nästan undantagslöst de som jag själv är mest peppad på, så jag hoppas verkligen att Argo är en höjdare. Även Call Girl kan vara intressant; tippar hursomhelst på att den blir kritikernas favorit och nästa stora guldbaggevinnare.
 
Ha de! // Petter

Kommentarer



Kommentera inlägget här

Publiceras ej!