Dag och natt

Klockan är halv fyra. Vid den här tiden borde jag förmodligen sova i vanliga fall och i synnerhet inatt med tanke på de kommande dagarna. Under fredag och lördag natt kommer jag att befinna mig ombord på en buss strax utanför Örebro... en buss som är lastad med filmutrustning, filmarbetare och skådespelare. Vi ska spela in kortfilmen "Vessel" och jag ska arbeta med ljussättningen - inte den del av filmskapandet som jag är mest intresserad av menhoppas på att lära mig något, och jag tror att det kommer att bli väldigt roligt oavsett vilken position jag har. Jag kommer att ta några foton under inspelningen och kommer givetvis berätta om arbetet här på bloggen :)

Jag och Timothy - som skrivit manuset och regisserar - var i Stockholm i onsdags för att hämta en del av utrustningen. Efter att ha flängt omkring mellan SFI och Dramatiska institutet hittade vi till slut Dagsljus lokaler där vi hämtade ut lampor och en liten lätthanterlig monitor som jag tror kommer komma till nytta i det begränsade utrymmet i bussen. Hemresan var en smärre mardröm då vi tvingades dela bussen med en högstadieklass. Föreställ er ett tjugotal hormonstinna fjortisar som vrålar i munnen på varandra, smattrar med de nedfällbara borden, proppar i sig abnorma mängder starkt luktande Pringels-chips, springer fram och tillbaka genom bussen för att byta platser, kastar stinkbomber - fucking stinkbomber! - och sedan under hysteriska skrattexplosioner försöker neutralisera odören genom att spruta parfym omkring sig; jag kan bara hoppas att det inte fanns några allergiker ombord. Och om ni undrar om det inte fanns några lärare ombord så kan jag meddela att det fanns flera lärare, och de hade alla placerat sig på betryggande avstånd från händelsernas centrum och berättade roliga historier för varandra medan övriga passagerare tvingades längre ned i helvetets kretsar :P

Ha de! // Petter

Kommentarer

Fy fan vilken dryg resa! =P Ni skulle ha tagit tåget istället, det går snabbare plus att det är mycket bekvämare. Lycka till med inspelningen! Ska bli kul att se det färdiga resultatet sen! =D
Publicerad 2012-09-28 16:28:49
Hade gärna tagit tåget, men det fanns inga som passade för oss vad gällde tider och priser. Bussen vi åkte med var iaf billig - 140 spänn tur och retur :)
Publicerad 2012-09-28 16:42:33


Kommentera inlägget här

Publiceras ej!